אתם מכירים בוודאי את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי".
בספר מתאר ספנסר ג'ונסון את מבוך העכברים, את התרוקנות
הגבינה ב"תחנות הגבינה" והתגובות לה ואת ההכרח לזהות את המצב
ולצאת לעבר תחנות גבינה חדשות (למרות הקושי שבשינוי הרגלים).
בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?",
מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על התרוקנות של תחנות הגבינה:
סדקים בסטטוס-קוו הקיים , פערי מיומנות של עובדים
והצורך בשינוי במודל ההפעלה של הביקורת.
האם גם את/אתה שותפים לתחושה שצריך להמציא את עצמנו מחדש??
למטרה זו ממש נועד הבלוג: להשתתף ולשתף בחוויות של טרנספורמציה, ניסיונות,
למידה מטעויות ופריצות דרך וחדשנות מקצועית בעולם הביקורת.
בואו נצא יחד לחפש מחוזות חדשים של גבינה.
[email protected]
אתם מכירים בוודאי את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי".
בספר מתאר ספנסר ג'ונסון את מבוך העכברים, את התרוקנות
הגבינה ב"תחנות הגבינה" והתגובות לה ואת ההכרח לזהות את המצב
ולצאת לעבר תחנות גבינה חדשות (למרות הקושי שבשינוי הרגלים).
בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?",
מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על התרוקנות של תחנות הגבינה:
סדקים בסטטוס-קוו הקיים , פערי מיומנות של עובדים
והצורך בשינוי במודל ההפעלה של הביקורת.
האם גם את/אתה שותפים לתחושה שצריך להמציא את עצמנו מחדש??
למטרה זו ממש נועד הבלוג: להשתתף ולשתף בחוויות של טרנספורמציה, ניסיונות,
למידה מטעויות ופריצות דרך וחדשנות מקצועית בעולם הביקורת.
בואו נצא יחד לחפש מחוזות חדשים של גבינה.
[email protected]
קורונה. בדיקה מרחוק – בדיקה מקרוב
בעקבות הקורונה בוטלה נסיעת ביקורת לחברת בת במזרח אירופה. במבט ראשון, זו נראית תקלה רצינית שתמנע מאיתנו לדעת מה באמת קורה שם. האם זה אמנם כך? מסתבר שיש גם כמה יתרונות...
דרכים שונות להעברת מסרים אפקטיבים
איך מסבירים לסינים מהו חלב עכום? לפעמים אנחנו נדרשים להתמודד עם העברת מסרים בתנאים מאתגרים. ששת השלבים לניהול תהליך העברת המסרים ("מי ששולט באופן שולט בתוכן") מאפשרים לנו להתמודד עם המשימה בהצלחה! ...
פסח קורונה- עוצרים ומתבוננים
בליל הסדר נשאל גם אנחנו כמו יהודים טובים ארבע קושיות: איפה הייתם? איפה היינו? איפה אנחנו? ואיפה אנחנו רוצים להיות? אמנם אנחנו לא יכולים לבחור את המציאות, אבל אנחנו יכולים לבחור באיזו דרך להתבונן בה.
סטארטפים בביקורת פנימית
כמה פעמים בדקתם תהליך ו…. קפצתם ראש לתוך סכסוך מדמם?! בינינו לבין עצמנו, ברגע של כנות, בוודאי נסכים כי נעים יותר לטפל בתהליכים "סטריליים" מאשר לגעת בעצבים החשופים. אבל, בסופו של יום, רבים מהליקויים בארגון נובעים מתקלות ומ"קצרים" בממשקים הבינאישיים. לכן איתור הממשקים הבינאישיים הרופפים עשוי לסייע לנו לטפל בליקויים תהליכיים. ביקורת תהליכים או ביקורת מערכות יחסים?
משימות ביקורת מרובות מבוקרים – החוויה הרגשית
אתם נכנסים לחדר האוכל ועומדים בתור לשניצל ולרבע עוף עם המגש ביד. בזווית העין אתם קולטים שולחן שסביבו יושבים כל המבוקרים בביקורת חוצת הארגון האחרונה, זו שהסתיימה בחריקה קלה (קורה לפעמים, לא?). הם מתבוננים בכם (או שאולי רק נדמה לכם, לא ממש משנה) ובשולחן שלהם יש מקום אחד פנוי. האם תשבו בו?
סט כלים שימושיים מתחום מדעי ההתנהגות לעולם הביקורת
האם הצגת נתונים המוכיחים את טעותם של המבוקרים מועילה? כנראה שלא. אפקט הבומרנג מצביע על כך שכאשר אנו מציגים לאנשים נתונים המצביעים על טעותם, הנטייה הטבעית שלהם תהיה למצוא טענות חדשות המוכיחות שהם לא טועים ואף להקצין את עמדתם הראשונה. נמצא ששימוש בטיעון מוסכם ומשותף יעיל יותר לקדם שינוי תפיסתי
איתור מוקדם של מעילות באמצעות אינדיקטורים התנהגותיים
בשנים האחרונות חלה עלייה בתופעה של פגיעה במשאבים ובאינטרסים של החברה על ידי עובדיה. אנחנו כמבקרים נדרשים להתמודד עם השאלה: עד כמה אנחנו מצליחים לאתר את הפגיעות ובאיזה שלב?
יישום "LEAN" ביחידת הביקורת
כמבקרים אנחנו שואפים לשיפור מתמיד ולהתנהלות יעילה. האם תהליך הביקורת מהווה דוגמה ליעילות ולאפקטיביות בעבודה?
evolution or irrelevance
בסקר של Deloitte משנת 2016 מצביעים כאלף מבקרים על הצורך בשינויים. להיות או לחדול. ברמה האישית, כותרת הסקר מתארת את החוויה המקצועית שאני חווה משנת 2011: מחאה חברתית, שינויים רגולטוריים דרמטיים, חילופי בעלי מניות ועוד. כל אלה דחפו אותי הרחק מאזור הנוחות. יש רק ברירה אחת: להמציא את עצמי מחדש.
דוחות הביקורת בעידן Too Much Information
אחד המאפיינים הבולטים של תקופתנו הוא ריבוי המידע. האם כמבקרים אנחנו מכירים בקושי הנובע מ-TMI ועורכים התאמות מתבקשות בדוחות הביקורת, או שגם אנחנו מציפים את הלקוחות במידע ומאבדים אותם בדרך?