אתם מכירים בוודאי את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי".
בספר מתאר ספנסר ג'ונסון את מבוך העכברים, את התרוקנות
הגבינה ב"תחנות הגבינה" והתגובות לה ואת ההכרח לזהות את המצב
ולצאת לעבר תחנות גבינה חדשות (למרות הקושי שבשינוי הרגלים).

בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?",
מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על התרוקנות של תחנות הגבינה:
סדקים בסטטוס-קוו הקיים , פערי מיומנות של עובדים
והצורך בשינוי במודל ההפעלה של הביקורת.

האם גם את/אתה שותפים לתחושה שצריך להמציא את עצמנו מחדש??
למטרה זו ממש נועד הבלוג: להשתתף ולשתף בחוויות של טרנספורמציה, ניסיונות,
למידה מטעויות ופריצות דרך וחדשנות מקצועית בעולם הביקורת.

בואו נצא יחד לחפש מחוזות חדשים של גבינה.
margalitsp@gmail.com

אתם מכירים בוודאי את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי".
בספר מתאר ספנסר ג'ונסון את מבוך העכברים, את התרוקנות
הגבינה ב"תחנות הגבינה" והתגובות לה ואת ההכרח לזהות את המצב
ולצאת לעבר תחנות גבינה חדשות (למרות הקושי שבשינוי הרגלים).

בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?",
מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על התרוקנות של תחנות הגבינה:
סדקים בסטטוס-קוו הקיים , פערי מיומנות של עובדים
והצורך בשינוי במודל ההפעלה של הביקורת.

האם גם את/אתה שותפים לתחושה שצריך להמציא את עצמנו מחדש??
למטרה זו ממש נועד הבלוג: להשתתף ולשתף בחוויות של טרנספורמציה, ניסיונות,
למידה מטעויות ופריצות דרך וחדשנות מקצועית בעולם הביקורת.

בואו נצא יחד לחפש מחוזות חדשים של גבינה.
margalitsp@gmail.com

פסח קורונה- עוצרים ומתבוננים

זהו, הגיע הרגע, ואנחנו יוצאים ממצרים אל המדבר. עוצרים לרגע בצד. יצאנו לחופשה וזה בהחלט זמן מתאים לפאוזה. להתבונן מבחוץ על השיעור שהקורונה מזמנת לנו. אנחנו לא יכולים לבחור את המציאות, אבל אנחנו יכולים לבחור באיזו דרך להתבונן בה. חמש

קרא עוד »

סטארטפים בביקורת פנימית

כמה פעמים בדקתם תהליך ו…. קפצתם ראש לתוך סכסוך מדמם?! בינינו לבין עצמנו, ברגע של כנות, בוודאי נסכים כי נעים יותר לטפל בתהליכים "סטריליים" מאשר לגעת בעצבים החשופים. אבל, בסופו של יום, רבים מהליקויים בארגון נובעים מתקלות ומ"קצרים" בממשקים הבינאישיים.

קרא עוד »

משימות ביקורת מרובות מבוקרים – החוויה הרגשית

אתם נכנסים לחדר האוכל ועומדים בתור לשניצל ולרבע עוף עם המגש ביד. בזווית העין אתם קולטים שולחן שסביבו יושבים כל המבוקרים בביקורת חוצת הארגון האחרונה, זו שהסתיימה בחריקה קלה (קורה לפעמים, לא?). הם מתבוננים בכם (או שאולי רק נדמה לכם,

קרא עוד »

סט כלים שימושיים מתחום מדעי ההתנהגות לעולם הביקורת

והפעם במדור: לא ממציאים את הגלגל – על סט הכלים בארגז הביקורת ועל יישומים של כלים שימושיים מתחום מדעי ההתנהגות בעולם הביקורת בואו נבחן לרגע את סל הכלים שלנו: מה הוא מכיל? תאמרו בוודאי כלי תכנון, כלי ניהול משימה, כלי

קרא עוד »

איתור מוקדם של מעילות באמצעות אינדיקטורים התנהגותיים

בשנים האחרונות חלה עלייה בתופעה של פגיעה במשאבים ובאינטרסים של החברה על ידי עובדיה. אנחנו כמבקרים נדרשים להתמודד עם השאלה: עד כמה אנחנו מצליחים לאתר את הפגיעות ובאיזה שלב? על מנת להעלות את הסיכויים לאיתור מוקדם של התנהגויות חריגות, נכנסנו

קרא עוד »

יישום "LEAN" ביחידת הביקורת

כמבקרים אנחנו שואפים לשיפור מתמיד ולהתנהלות יעילה. האם תהליך הביקורת מהווה דוגמה ליעילות ולאפקטיביות בעבודה? יישום "LEAN" (ניהול "רזה") ביחידת הביקורת מסייע להשיג שיפור מתמיד בתהליך הביקורת. מה זה "LEAN" (ניהול "רזה")? LEAN היא מתודולוגיה ניהולית שמקורה במפעלי טויוטה. היא נגזרת

קרא עוד »

התקדמות או חוסר רלוונטיות

בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?" ,מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על סדקים בססטוס-קוו הקיים וצופים שינויים בעולם הביקורת. המבקרים מצביעים על פערי מיומנות של עובדים ועל צורך בחדשנות בנוגע למשאבי הביקורת ולמודל ההפעלה שלהם. ברמה האישית, כותרת

קרא עוד »

דוחות הביקורת בעידן Too Much Information

אחד המאפיינים הבולטים של תקופתנו הוא ריבוי המידע. המידע נמצא במגמת עלייה הן מבחינת נפחי המידע הנצברים והן מבחינת קצב ההעברה. הכול זמין ונגיש בלחיצת כפתור. ניתן להתייחס למגמת-על זו על דרך החיוב ועל דרך השלילה: מחד – המידע הוא

קרא עוד »