אתם מכירים בוודאי את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי".
בספר מתאר ספנסר ג'ונסון את מבוך העכברים, את התרוקנות
הגבינה ב"תחנות הגבינה" והתגובות לה ואת ההכרח לזהות את המצב
ולצאת לעבר תחנות גבינה חדשות (למרות הקושי שבשינוי הרגלים).

בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?",
מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על התרוקנות של תחנות הגבינה:
סדקים בסטטוס-קוו הקיים , פערי מיומנות של עובדים
והצורך בשינוי במודל ההפעלה של הביקורת.

האם גם את/אתה שותפים לתחושה שצריך להמציא את עצמנו מחדש??
למטרה זו ממש נועד הבלוג: להשתתף ולשתף בחוויות של טרנספורמציה, ניסיונות,
למידה מטעויות ופריצות דרך וחדשנות מקצועית בעולם הביקורת.

בואו נצא יחד לחפש מחוזות חדשים של גבינה.
margalitsp@gmail.com

מזיזים את הגבינה

כמה פעמים בדקתם תהליך ו…. קפצתם ראש לתוך סכסוך מדמם?!   בסופו של יום, רבים מהליקויים בארגון נובעים מתקלות ומ"קצרים" בממשקים הבינאישיים. לכן איתור הממשקים הבינאישיים הרופפים עשוי לסייע לנו לטפל בליקויים תהליכיים.  ביקורת תהליכים או ביקורת מערכות יחסים?  בינינו לבין עצמנו, ברגע של כנות, בוודאי נסכים כי נעים יותר לטפל בתהליכים "סטריליים" מאשר לגעת

קרא עוד »

משימות ביקורת מרובות מבוקרים – החוויה הרגשית

אתם נכנסים לחדר האוכל ועומדים בתור לשניצל ולרבע עוף עם המגש ביד. בזווית העין אתם קולטים שולחן שסביבו יושבים כל המבוקרים בביקורת חוצת הארגון האחרונה, זו שהסתיימה בחריקה קלה (קורה לפעמים, לא?). הם מתבוננים בכם (או שאולי רק נדמה לכם,

קרא עוד »

סט כלים שימושיים מתחום מדעי ההתנהגות לעולם הביקורת

והפעם במדור: לא ממציאים את הגלגל – על סט הכלים בארגז הביקורת ועל יישומים של כלים שימושיים מתחום מדעי ההתנהגות בעולם הביקורת בואו נבחן לרגע את סל הכלים שלנו: מה הוא מכיל? תאמרו בוודאי כלי תכנון, כלי ניהול משימה, כלי

קרא עוד »

איתור מוקדם של מעילות באמצעות אינדיקטורים התנהגותיים

בשנים האחרונות חלה עלייה בתופעה של פגיעה במשאבים ובאינטרסים של החברה על ידי עובדיה. ממחקרים עולה כי למעלה מ-69% ממקרי הפגיעה המשמעותית בארגונים בעולם בוצעו במעורבות של עובדי הארגון. אנחנו כמבקרים נדרשים להתמודד עם השאלה: עד כמה אנחנו מצליחים לאתר

קרא עוד »

יישום "LEAN" (ניהול "רזה") ביחידת הביקורת

כמבקרים אנחנו שואפים לשיפור מתמיד ולהתנהלות יעילה. האם תהליך הביקורת מהווה דוגמה ליעילות ולאפקטיביות בעבודה? יישום "LEAN" (ניהול "רזה") ביחידת הביקורת מסייע להשיג שיפור מתמיד בתהליך הביקורת. מה זה "LEAN" (ניהול "רזה")? LEAN היא מתודולוגיה ניהולית שמקורה במפעלי טויוטה. היא נגזרת

קרא עוד »

התקדמות או חוסר רלוונטיות

בסקר של DELOITTE משנת 2016, שכותרתו "Evolution or irrelevance?" ,מצביעים כאלף מבקרים ראשיים על סדקים בססטוס-קוו הקיים וצופים שינויים בעולם הביקורת. המבקרים מצביעים על פערי מיומנות של עובדים ועל צורך בחדשנות בנוגע למשאבי הביקורת ולמודל ההפעלה שלהם. ברמה האישית, כותרת

קרא עוד »