רגעים בחייו של מבקר פנימי

בימים הקרובים ריצ'רד צ'יימברס, מנכ"ל ונשיא IIA העולמי, חוגג 40 שנים בעולם הביקורת הפנימית.
בהסתכלות לאחור הוא מונה 6 רגעי מפתח שהגדירו את הקריירה שלו ועל אף שכל אחד חווה את הקריירה שלו בביקורת בצורה אחרת, הוא מאמין שאלו רגעים או חוויות המשותפות לכולם:

1. הביקורת הראשונה שלך

זה הזמן להיות כמו ספוג. להקשיב טוב לסובבים אותך וללמוד את כל הכלים שיציידו אותך לדרך, למשל: עד כמה הכנה מראש היא קריטית. ככל שתהיה מוכן יותר לביקורת, כך תתמודד עם תהליכי הביקורת בצורה יעילה והסיכוי לרושם ראשוני חיובי אצל המבוקר ואצל הנהלת צוות הביקורת  יעלה משמעותית.

2. הפעם הראשונה שהמבוקר לא מסכים איתך

זה לא משנה עד כמה הנתונים שלכם מדויקים ועד כמה תהיו מוכשרים בהצגת ממצאים, זה עניין של זמן עד שהמבוקר או ההנהלה לא יסכימו איתך.
כאשר ההנהלה מתנגדת לממצאים, זה יכול להיות אירוע טעון מאד.

אפשר לוותר ואפשר להמשיך ולהתעקש, אך מנסיונו של צ'יימברס, שתי השיטות לא הוכיחו עצמן כיעילות.
בזמנים אלו, צ'יימברס העריך במיוחד את ההכוונה של חברי הצוות הותיקים ובעלי הנסיון במצבים מסוג הזה.
לרב, העצה שלהם או התערבות מצידם סייעה לפתרון המחלוקת.

3. הפעם הראשונה שאתה מגלה הונאה

בשלב מוקדם או מאוחר, אתם תמצאו את עצמכם מגלים הונאה שנעשתה בכוונה תחילה.
זה יכול להיות רגע עם המון התרגשות ומצד שני זה יכול להיות רגע עם הרבה חששות, ייתכן ומעורב  בהונאה עובד שאתם מכירים? או אולי ההשלכות של גילוי ההונאה ישפיעו על הארגון כולו?

כך או כך, קרוב לודאי שלפניכם שעות ארוכות של עבודת נמלים בחקירת ההונאה.
חלקכם יכולים להסתכל על שעות אלו כמתסכלות ולא מוערכות.
אבל תזכרו שמה שחשוב הוא שהיה לכם את הכלים המתאימים לזהות את ההונאה!

4. הפעם הראשונה שמבקשים ממך לסגת או לעצור את הביקורת

זה מאד מתסכל למצוא ממצא מעניין רק כדי לגלות שמבקשים ממך להניח לו או להתרכז בממצאים אחרים.
לרב, הנחייה זו תגיע מהנהלת הביקורת אך המטרה היא לא לרפות את ידיכם, אלא להחזיר אתכם למסלול.
לעיתים מבקרים צעירים נתפסים לממצאים מסוימים ועלולים להחמיץ את הממצאים המשמעותיים באמת שחבויים מתחת אם נמשיך לחפור בכיוון הנכון.

המלצתו של צ'יימברס היא שניתן לשתף את המנהל שלכם בהרגשתכם, אך שימרו על הסבלנות והמשיכו לפעול לפי ההנחיות.

5. הרגע שאתה מקבל תפקיד מוביל

תפקיד ההובלה בא לידי ביטוי לא רק בפונקציה של המבקר הראשי, אלא גם בתפקיד של מנהל צוות או הובלה של נושא מסוים במחלקה או בביקורת עצמה.
ההובלה יכולה גם לבוא לידי ביטוי בחיזוק המוטיבציה של חברי הצוות במחלקה ולרתום אותם למשימות.
מה שבטוח, אתם תגלו שכישורי המנהיגות וההובלה הם חלק חיוני בכדי להיות מבקר פנימי מוצלח.

6. רגע ההחלטה בנוגע לקריירה

חלקנו בוחרים להיות בתפקיד מבקר פנימי וחלקנו רואים בתפקיד כקפיצת מדרגה לתפקיד אחר.

עבור צ'יימברס, הגיוון שבתפקיד ביחד עם האתגרים הכרוכים בו הפכו את התפקיד לבחירה הנכונה עבורו. עם זאת, יש לא מעט מבקרים פנימיים מוכשרים המעוניינים להשתמש בניסיון המגוון שצברו במהלך עבודתם בביוקרת ולהשתמש בו לתפקיד אחר.

צ'יימברס מפציר באותם מבקרים לשקול מחדש ולכל הפחות לשמור על דלת פתוחה בכל הנוגע לחזרה למקצוע.
גם צ'יימברס בעצמו עזב את התחום לשלוש שנים וחזר עם לעסוק בביקורת פנימית עם פרספקטיבה רעננה וכלים חדשים שיכולים לתרום לעבודה הביקורת.

לקריאת המאמר המקורי ליחצו כאן

השארת תגובה