אונ' תל-אביב | בניין דן דוד (מול בניין הסנאט) | חדר 302
12 המשפטים שאף מבוקר לא יעז לומר לך בפרצוף, אך כדאי מאד שתדע מהם
את חלקם יתכן שאתם מכירים, אולי אף השתמשתם בהם בעצמכם כשהייתם (לפני המון זמן) בצד של המבוקרים.
"הכי קל זה לתת המלצות שמישהו אחר אחראי ליישם" ; "ולא מצאת שום דבר חיובי להגיד בנושא"? ; "אני לא זקוק לביקורת בשביל לדעת היכן הפערים והבעיות" ; "פעם עשירית שיש ביקורת בנושא הזה וגם הפעם לא ייצא מזה כלום" ; "אתה בא ללמד אותי"? ועוד…
ההרצאה באה לשים זרקור על כמה מ'כאבי הבטן' המוכרים ביחסים המורכבים שבין הביקורת הפנימית לבין המבוקרים. מול כל 'אמירה', יוצגו בהרצאה הסיבות שעומדות בבסיסה, לצד כלים וכללים שיסייעו לנו כמבקרים 'לפרק את המוקשים'.
כלים לבניית אמון ביחסי מבקר מבוקר
יש הטוענים כי 'אמון' הוא ראשית הצירים בעבודת הביקורת. קשה מאד לרכוש אותו וקל מאד לאבדו. ההרצאה בנושא בניית אמון ביחסי מבקר-מבוקר מציגה מספר כלים קריטיים לבניית אמון ומדגישה את הטעויות האופייניות שעלולות לחסל כל פיסת אמון בחלל החדר.
– כיצד ליישם את תפיסת "הלקוח תמיד צודק" גם ביחסי מבקר-מבוקר.
– "הקשבה פעילה"- המתודולוגיה המנצחת לקיום פגישות עם מבוקרים.
– צניעות ככלי הכרחי בבניית אמון ומדוע הביקורת היא מקצוע משחית בהקשרי הצניעות?