המותג האישי שלך

בניית זהות מקצועית וקידומה באופן אפקטיבי יכלה להיות חיונית לקריירה של מבקרים פנימיים

מיתוג הוא דבר מהותי לזהות תאגידית. מיתוג מוצלח של תאגיד יכול ליצור רושם מתמשך על צרכנים, להגדיל את נתח השוק ולהעלות את שווי התאגיד. מיתוגים במיטבם, מייצרים הכרה מידית, ונאמנות למשך זמן, לעיתים הם אף הנכס הגדול ביותר של התאגיד. 

באותו האופן, מיתוג אישי חשוב לכל אנשי המקצוע, ויתכן שהוא קריטי ביותר למבקרים פנימיים. בניית מיתוג אישי יכולה לשפר את מעמדו של המבקר בארגון ולהרחיב את התפיסה שהוא או היא יכולים לשמש יועץ נאמן ולהוסיף ערך. 

לעומת זאת, מבקרים אשר מזניחים את המיתוג עלולים למצוא עצמם מתמודדים עם מצוקה מקצועית, כך למשל עלולים למצוא עצמם מוקצים/מנודים לאחר דיווח חדשות רעות לבעלי התפקידים או נאבקים על מקומם לאחר איחוד של פונקציות הביקורת. 

בדומה לתרבות ארגונית, המותג האישי קיים בין שהפרט מודע לזאת ובין אם לאו. מבקרים פנימיים צריכים לבנות את המותג האישי שלהם במודע, ולאחר שנבנה המותג, לנהלו באופן אקטיבי על מנת לשמרו. 

מהו המותג האישי? 

לפני למעלה מ- 20 שנה, יועץ ארגוני בשם טום פטרס תבע את המונח "מותג אישי", המותג שנקרא "אתה" אמר פטרס ביחס למותג האישי, "ללא קשר לגיל, ללא קשר למעמד וללא קשר לתחום העסקי בו אתה פועל, כולנו צריכים להבין את החשיבות של המיתוג". 

אנו המנכ"לים של החברה שלנו: "אני בע"מ". על מנת להיות היום בעניינים , מלאכתנו החשובה ביותר היא  לשווק את המותג של עצמנו. 

אזכור מאוחר יותר של המותג האישי הגיע מכיוונו של דרון פרסלי, יועץ שיווק ומכירות אשר מוביל סדנאות מיתוג. לגישתו, במסגרת מיתוגו האישי ובניהול סדנאות המיתוג שלו, הכלל המוביל אותו הוא: "הצלחה עוסקת במראה בה אתה מביט כל בוקר וכיצד אתה משתמש בהשתקפות שאתה רואה כדי לעצב את החיים שאתה חי. זה הוא המיתוג האישי". 

על אף שההגדרה של המונח עשויה להשתנות, המונח "מותג אישי" כמעט תמיד מתייחס לדמותו האישית האותנטית של האדם, אוסף האיכויות שהופך את האדם לייחודי. המונח מתייחס לנוכחות  המקצועית של האדם ומשלב בתוכו הן את הכישורים העסקיים והן את האיכויות האישיות. אלה המנסים להגדיר את המותג האישי שלהם יעשו בחוכמה אם יפעלו לפי עצתו של אוסקר ווילד "היה עצמך, כל שאר האנשים כבר תפוסים". 

היום המותג האישי בדרך כלל קשור לנוכחותו של אדם במדיה החברתית, על אף שכל אינטראקציה היא הזדמנות למיתוג בין אם באופן אישי ובין אם בדואר אלקטרוני או שיחת טלפון, עדיין כישלון במתן יחס מכבד או ניהול שיח שאינו מקצועי עלולים להשפיע על המותג האישי. 

מדוע המותג האישי חשוב? 

פיתוח של מותג אישי חזק יכול להביא תועלת לקריירה של מבקר פנימי בדרכים רבות. ראשית, זה יכול לסייע  לאיש המקצוע בהערכה עצמית של מעמדם המקצועי. התהליך דורש הכנת שיעורי בית והתבוננות פנימית שיכולים לסייע בגילוי הזדמנויות להתפתחות, שהמבקר מעוניין להשיג. 

מותג אישי אפקטיבי, יכול לסייע למבקר הפנימי להשיג הכרה כמי ששייך למעגל המקצועי עם הישגים מחוץ לארגון. 

כך למשל, מותג הכולל התנדבות באיגוד המבקרים הפנימיים המקומי, חברות במועצת המנהלים או מתן תרומה מקצועית אחרת שעשויה לסייע למבקרים להתבלט כבעלי ידע וברי סמכא במקצוע. התנהלות שכזאת מעלה את הסבירות להיתפס כמובילי דעה, במיוחד במקרים בהם תרומתם מלווה במתן נקודות מבט חדשניות/מרעננות. 

משנבנה המותג האישי יכולים המבקרים לקבוע ביתר קלות את כיוון הקריירה שלהם ולהעריך נכונה האם הם בתפקיד הנכון, במעמד הנכון והאם הם עובדים עם האנשים הנכונים. בשלב זה מבקרים צריכים להיות בעמדה לעריכת השינויים הנחוצים להבטיח שהם אכן במשרה מספקת וכפועל יוצא מכך ברמה גבוהה יותר מבחינה מקצועית, מבחינת מעורבות, ומבחינת ההצלחה בהשקעה בקריירה. 

ולסיום, המבקר הפנימי, באמצעות שימוש עקבי במותג שלו, ייתפס כיועץ נאמן.  

יצירת המותג האישי שלך 

המותג האישי נבנה מהפנים אל החוץ. מבקרים פנימיים צריכים לבחון מה בערכים שלהם, באישיות שלהם, בידע שלהם ובניסיון שלהם גורם להם להתבלט. מבקרים צריכים לשקול לנתב את היתרונות שהם מביאים לתפקיד, את מה שמבדל אותם מכל היתר ואת המסרים שהם מביאים לארגון. 

על מנת להבין טוב יותר כיצד הם נתפסים, מבקרים יכולים לבקש  מקולגות, מנטורים, חברים או שותפים להצביע על החוזקות, הערכים, הכישורים והיכולות שלהם. ואם המשובים שמתקבלים אינם עולים בקנה אחד עם התדמית הרצויה של המבקר, הוא או היא צריכים לנקוט פעולה מתאימה לשינוי המותג האישי. 

מבקרים גם צריכים לקבוע את הסגנון המקצועי הייחודי להם, ולהציג אותו באופן עקבי בכל מעשיהם. כך למשל, האם הסגנון המקצועי של המבקר הוא נינוח ושלו, מתוחכם ונוצץ, ממוקד ואנליטי, צעיר ואנרגטי או קומבינציה אחרת של האיכויות האלו. 

בבלוג שפורסם בשנת 2013 שכותרתו "עשרה צעדים לבניה וניהול המותג האישי שלך" , מומחה השיווק, מתיו רויס, מציע שאנשים, בתור התחלה, יבנו את "נאום המעלית" שלהם  מסר קצר ועקבי אשר מסביר מי הוא אותו אדם ומה עושה אותו או אותה ייחודיים.  

קדם את המותג האישי שלך 

המדיה החברתית היא אולי האמצעי החשוב ביותר לניהול המותג האישי באינטרנט. אנשי המקצוע יכולים להשתמש בה כדי ליצור קשר עם עמיתים, לבנות קשרים ולשתף במידע בהתאם  למותג האישי שלהם. המבקרים הפנימיים צריכים לקבוע באילו פלטפורמות במדיה החברתית יעשו שימוש כדי לקדם את עצמם. יתכן והיבטים מסוימים של המדיה החברתית וכלים ספציפיים יתאימו יותר למטרות המותג מאשר אחרים. מבקרים פנימיים צריכים לחקור את המדיה החברתית כדי שיוכלו לקבוע מהי הפלטפורמה המתאימה למותג שלהם. לינקדין, לדוגמא, מספקת את אחת מהפלטפורמות הטובות ביותר לבניית מוניטין של אדם כרציני, מוכשר ומקצועי, על אף שאחרים עשויים לטעון שלאחרונה פייסבוק כבש כמה מהתחומים האלו- אף על פי שהחל ככלי חברתי גרידא.  טוויטר גם מספק שילוב של תוכן חברתי ומקצועי, אם כי הפורמט הייחודי ומגבלת התווים שלו אינם מתאימים לצרכים של מיתוג אישי. מבקרים פנימיים צריכים להיות מודעים לכך שתוכן המדיה החברתית שלהם והנוכחות שלהם ברשת היא קבועה וניתנת לאיתור בקלות. לכן, כל מי שיוצר מותג אישי צריך לשמור על סגנון מקצועי והולם  בכל זמן. נוכחות של אדם ברשת החברתית משקפת את הערכים של אותו אדם ולעיתים משמשת כבסיס אשר עליו אותו אדם נשפט/מוערך. פראנק בקארו, נואם וסנגור אתי מתאר באתר האינטרנט שלו, כיצד נטייה לתחומים אלו יכולה לבנות לאדם מוניטין לאורך זמן.  "ככל שאמון נבנה שוב ושוב – המותג שלך ממשיך ומתחזק" לדבריו, "זה למעשה האמון שממתג- אמון בנוי על יושר, יושרה, אתיקה, שקיפות, פתיחות וסמכותיות" 

 נהל את המותג שלך  

לאחר שנבנה, המותג צריך להיות מפוקח על מנת להבטיח שאכן הוא מעביר את המסר אליו כיוונו ואת שימור  המוניטין שלו 

מבקרים יכולים להעריך כיצד נתפסת נוכחותם במדיה החברתית, מקריאת משובים של כותבי בלוגים, או תגובות להערות בלינקדין. המבקרים יכולים להעריך האם המשובים חיוביים והאם הם צריכים לפעול  באופן שונה בסוגיות מקצועיות. 

מספר כלים שאומצו מהבלוג שפרסם רויס, יכולים להתאים ליצירת נוכחות אינטרנטית אליה מכוונים: 

  1. חיפוש שם: מבקרים פנימיים צריכים לחפש את השם שלהם במנוע חיפוש גדול, ולהשתמש בוואריאציות של השם שלהם במהלך החיפוש. החיפוש יסייע להם לחשוף מה נאמר עליהם ברשת, לרבות מידע שעשוי להיות שקרי או לא מדויק. יתכן שמבקרים אף ירצו לגלות האם ניתן למצוא מידע נוסף עליהם במאגרי מידעבמידה ואותר איתור תוכן אינטרנטי שאינו עולה בקנה אחד עם המותג שלהם, או שהוא פשוט לא מדויק או שקרי- משתמשים יכולים ליצור קשר עם מנהל האתר ולבקש להסיר את המאמר, התגובה, התמונה או השם.  משתמשים יכולים גם לפנות ישירות למנועי חיפוש כגון googleyahoo, או bing להסיר את העמוד. באמצעות מילוי של טופס פשוט משתמשים יכולים לבקש שהעמוד יתויג מחדש. כאשר מעוניינים להסיר מידע מהרשת מבקרים יכולים להשתמש בכלים כגון justdetectme  או accountkiller  להקל על התהליך. הכלים הללו  מראים למשתמשים כיצד וכמה קשה או קל למחוק מידע לא רצוי כמו גם הסרת חשבון מדיה חברתית שאינם בשימוש עוד או שאינם רלוונטיים. 
  2. התראות מותאמות אישית כדי לנטר מה אחרים כתבו עליכם ברשת, ניתן  להגדיר מילת מפתח, כמו השם שלכם ובאמצעות  שימוש בכלים כגון: Google Alerts  או Talkwallker alerts יתבצע ניטור מתמיד שישלח לך התרעות אוטומטיות על מופעים שלך ברשת. 
  3. ניהול נוכחות במדיה החברתית מבקרים המשמרים נוכחות במדיה החברתית בפלטפורמות מרובות, יכולים להשתמש בכלים שיסייעו להם בניהולם. כך למשל Hootsuite מתחבר לחשבונות המדיה החברתית של המשתמשים ומרכז אותם באמצעות ממשק למרכז שליטה. השימוש הוא אישי ובחינם לעד שלושה פרופילים במדיה החברתית. הכלי  מנטר שיחות, מילות מפתח וביטויים במדיה החברתית. וגם יכול לתזמן אוטומטית את מועדי ההודעות וכן לעקוב אחר גידול במספר העוקבים כדי לראות איזה תוכן עניין והיה שימושי לעוקבים. 
  4. בניית אתר יתכן וחלק מהמבקרים הפנימיים ירצו לשקול בניית אתר משלהם, במיוחד אם הם החליטו להקים עסק או להעניק שירותי ייעוץ. יצירת אתר מועיל מהווה כלי אינטואיטיבי ויצירתי שזמין בפלטפורמות נייחות וניידות 

ניטור מתמשך 

בדיוק כפי שמותג של חברה משתנה לאורך הזמן, מותג אישי צריך להתאים עצמו על מנת להישאר עכשווי. מבקרים פנימיים צריכים לזכור לחדד ולמקד באופן תמידי את המותג שלהם, תוך שהם נשארים עקביים לערכי הליבה שלהם. יש לעקוב אחר שינויים טכנולוגיים על מנת להבטיח עשיית שימוש בכלים המתאימים של המדיה החברתית העדכנית לשיפור ולקידום המותג האישי. 
ללא מתן תשומת לב מתמשכת לבניית המותג, המותג שלך עשוי להפוך מיעיל ומקצועי לכזה שאינו פועל לטובתך. 

איגודים מקצועיים 

הצטרפות והשתתפות פעילה באיגוד מקצועי יכולה לסייע לקידום קריירה ובו בעת לשפר את המיתוג האישי, התנדבות יכולה לכלול מספר פעילויות, כגון: 

  • פעילות בסניף המקומי של האיגוד המקצועי 
  • חיבור שאלות למבחנים מקצועיים 
  • כתיבת מאמר מקצועי 
  • הצגה בכנס מקצועי 
  • יצירת חומרים לאתר מקצועי 

עד כמה אתה מנהל נכון את המותג האישי שלך: 

  1. האם יש לך פרופיל לינקדין. 
  1. אתה סבור שלהיות אותנטי/אמיתי זה אספקט חשוב במותג האישי שלך 
  1. בנית "נאום מעלית"  … באורך של דקה, אשר מתאר את מי שאתה 
  1. אתה מאמין שיושרה חשובה למותג האישי שלך 
  1. יצרת התראות לזיהוי מקרים בהם השם שלך מוזכר ברשת 
  1.  אתה נלהב מהקריירה שלך בביקורת פנימית 
  1. כתבת מאמר לפרסום בתחום ב- 12 החודשים האחרונים 
  1. יצרת תוכן לשימוש באתרי אינטרנט שבתחום? 
  1. העלת וידאו מקצועי ל  youtube 
  1. יש לך אתר מקצועי משלך 

 

ניקוד: תן לעצמך 10 נקודות לתשובה חיובית ו- 0 נקודות לתשובה שלילית: 

אם צברת  100 נקודות אתה ב ()בפסגה, עושה את מה שהמבקרים הפנימיים המובילים והידועים ביותר בינינו עושים. 

אם צברת בין 60 ל- 90 נקודות סביר להניח שאתה עושה עבודה טובה מאוד בניהול המותג האישי שלך. 

ניקוד שבין 60 ל- 90 נקודות מצביע על כך שאתה נוקט מספר פעולות שמבקרים פנימיים אפקטיביים ומובילים נוקטים לניהול המותג שלהם. 

אם הניקוד של 30 נקודות ומטה אולי תרצה לשקול נקיטת צעדים נוספים לניהול המותג שלך.