"ציונים" מספרי בדוחות ביקורת – בעד ונגד
כ 40% משתמשים בדירוג בדוחות ביקורת.
בין אם זה בפורמט של מספר, צבע (אדום, צהוב, ירוק) או שם תואר כגון: "משביע רצון", "טעון שיפור", "לא מספק".
המטרה היא זהה :
למשוך את תשומת הלב של ההנהלה וועדת הביקורת לשורה התחתונה של דו"ח הביקורת.
מנכ"ל מסוים אמר בעבר לצ'יימברס שאם הוא קיבל דו"ח עם דירוג של :משביע רצון" הוא לא טורח לקרוא אותו.
דו"ח עם דירוג של "טעון שיפור" הוא יניח במגש הניירת שלו כדי לקרוא זאת למחרת.
לעומת זאת, דו"ח עם דירוג "לא מספק" הוא יקח הביתה כדי לקרוא בערב.
במקביל, יו"ר ועדת ביקורת שיתף את צ'יימברס שדירוג בהחלט יכול לסייע לועדת הביקורת בקבלת ההחלטה על מה להתמקד.
במאמר המצורף צ'יימברס מפרט את היתרונות והחסרונות של שילוב דירוג בדו"חות ביקורת.
שווה קריאה!
https://iaonline.theiia.org/blogs/chambers/2017/Pages/Ratings-in-Audit-Reports-Lights-or-Lightning-Rods.aspx